inte som jag tänkte

men mycket roligare lär det bli.
jag hade tänkt stanna i Jönköping över den extra långa helgen,
många åker hem, men det var bra för jag tänkte plugga apmycket,
så att jag skulle slippa det i juni. Men ett par sms från Stina och jag
kunde inte motstå att leta biljett hem. och så är det ju födelsedagskalas
för Ida och Amanda också, så det ska bli roligt att åka hem, hoppas att
jag lyckas plugga lite iallafall, räkna med rapporter från Oskarshamn,
internet förföljer mig.

Helgen hos Emma var riktigt go, den bjöd på det mesta. Mys, bakning,
lugn och ro, dramatik, skratt osv. Kan utveckla det mest spännande ordet, dramatik:
Vi gick på gospelkonsert på frälsningsarmén. Spännande kultur förresten, aja,
iallafall kören verkade känna flowet, det gjorde vi med (den som sett sunes jul
lika många gånger som jag kan inte låta bli att tänka på julspelet när man skriver
"det gjorde vi med" men aja det var en parantes).
Hur som helst en timma in i konserten, rusar en kvinna mitt i kören ner från scenen,
hon springer ner på sidan och rusar fram i mittgången, ganska snabbt förstår
man att det hänt något, för hon stannar i mitten någonstans, någon har fallit
ihop. En märklig känsla, dom sekunderna man inte förstod vad det handlade om,
under de 10 minutrarna det tog för ambulansen att ta sig dit hann man fundera
lite på hur det känns i ett land där kaoskänslan och panikkänslan inte är fullt
så långt borta. Känslan av att man inte har någon aning om vad som händer,
oroligheter, ovana ljud, okända människor med vapen i ens hus. Kaos,
vad tänker man? sånt satt jag och tänkte på, kvinnan som sjunkit ihop
såg jag inte, tanken att hon var död slog mig, men jag slog bort den.
Jag såg henne inte, för jag satt så långt bort, förrän hon stödd av ambulans-
personal reste sig upp från golvet och sakta gick ut i mittgången, sedan
fortsatte konserten, kvinnan som rusat ner från scenen var nog tantens dotter,
hon gick tillbaka till sin plats, och efter ett par sånger kändes det nästan
som att ingenting hade hänt. Vad jag vet så mår tanten bra, och det var
mer säkerhetsåtgärder kanske som gjorde att hon fick åka till sjukhuset.

Sov sött!


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: