fika hos lärare

ikväll var klassen och fikade hos bibellinjeledaren och läraren LB.
han skulle gärna få vara min jönköpings-pappa alltså, vilken mysig person,
och vilken underbar lägenhet han hade, så otippat. Helt underbar!!
En charmigt inredd lägenhet och mysig glad jazz i bakgrunden...
Han bjöd på mat-paj, och sen kladdkaka till efterrätt och när vi sedan
slog oss ner i soffan tog han efter en stund fram lite frukt.. mysigt.

Vi pratade vi om ditten och datten. En sak som kom fram, som jag
ska använda när jag får barn. (har sagt det förut, men om det blir
en pojke ska han heta Bertil) iallafall på 70-talet stod det tydligen
såhär i tidningarna när man fått barn:

Hissa flaggan i topp,
Det blev en med snopp.

eller..

Klockorna ringa,
vi fick en med springa.

Det är ju klockrent.
känns som att det var något mer jag skulle
prata om ikväll, men jag kommer iallafall
inte på vad det kan vara, så hej puss hörs.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: