en kvart

Om en kvart ska jag på en annan fest. skolavslutning. Det blir säkert lite tal och sen middag.
I förmiddags åkte bibellinjen ner till Vättern för att spela beachvolleyboll, kubb och fika.


Ida, Lisa, Nina och Annika. Fotograf, Hanna.

Det känns konstigt att man ska lämna det här stället imorgon. Som att det bara är lov.
En opepp grej är att nu när vi städat köket har vi behövt slänga mat som skulle räckt för
en person flera veckor säkert. Mår dåligt, såpass dåligt att jag tänker släpa hem en kasse
full med pasta, mjöl, pulvermos, kryddor osv som inte var mitt men som ingen annan ville
ha utan skulle slänga. Det går bara inte. Inte när det ut som det gör i världen.
Jag fattar ju att det inte direkt hjälper någon svälter i världen att jag sparar och tar vara på
maten, men just känslan av att vi i-landsmänniskor slänger mat som det inte är ett endaste
fel på, bara för att vi inte orkar ta hand om det. Rysningar!!!

Oj det blev ju ett budskap av den här bloggen haha, släng inte er mat helt enkelt.
Skulle kunna rabbla massa goda argument för att inte göra det, men jag hinner just nu,
middag om 6 minuter. Men hoppas ni kommer på några egna, dom brukar oftast fungera bäst ändå.

Tjoflöjt, hörs kanske senare.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: