Godnatt

Fredag 05.20 vaknar en flicka och hon är nöjd när hon just hinner fånga upp saliv (dregel)
påväg att falla från vänster mungipa. Hon rätar på sig i flygplansstolen, börjar minnas var
hon befinner sig. Plats 35b mellan två okända människor. Hon upptäcker att den blommiga
klänningen trots allt var lite våt kring vänster nyckelben. Istället för att bara känna sig äcklig
och undra vad okänd-person-plats-35a och okänd-person-plats-35c tyckte om henne så log hon
lite för sig själv och kände sig härligt trött och kände efter om det verkligen var fuktigt, ja.

Nu har jag kommit hem, så mycket
jag har fått se av landet Egypten.
Det senaste dygnet har jag sovit
sammanlagt 2,5 timmar. Natten
spenderades på bussar,
flygplatser och flygplan.

Egypten har många gamla
fina saker men mötet med
en annan kultur och möten
med människor är det jag
kommer att minnas  och
uppskattar allra mest.

Något slags bildbevis på att
jag var där, genom mobilen.













Det tog ett par timmar.
Vandrade upp för Sinai berg,
leendes i värmen och i blåsten.

Några av de platser och personer vi mött:
Kairo, pyramiderna, Luxor, en sopstad, Tutankamon, Alexandria,
Sankt Antonius kloster, Samuels klostret ute i öknen, Hurgahda,
Anafora, Biskop Tomas.


Imorgon blir det mer om sånt som berört mig. Platserna och människorna.
Nu ska jag ta igen lite sömn. Nattinatt, sov sött.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: