Nu är det slut på det roliga

Tänk att man kan känna så efter ett samtal med en lärare på Oscarsgymnasiet. Det blir lite
som en vändpunkt i det slappa och vad ska man säga, det återhämtande livet här i Jönköping
hehe. Ska på egen hand försöka fixa goare betyg i Svenska B, genom en prövning som det
heter. När jag lagt på tänkte jag - skit, varför har jag bestämt mig för detta?
men det är som det är. och nu fick jag ju en anledning att sätta mig här på biblioteket en
torsdagskväll, lyssna på Joni Mitchel - A Case of You. Skön musik att lyssna på till den här
nu-är-det-slut-på-det-roliga-feelingen, utsikten, ja den känns inte helt fel heller.


och jag älskar bibliotek.
för att återgå till rubriken på dagens blogginlägg:
Den skulle kunna passa med känslan på GT-
lektionen idag, Simson. Mina tankar har länge
sovit, men nu börjar jag minnas varför jag
sen konfan haft så sjukt svårt att tro.

Varför ska man ha överseende med sådant man blivit uppvuxen med att hata? Krig.
I vems namn sa du? det spelar ingen roll. Krig är fel. Att slåss är fel. Det sitter djupare
rotat i mig än någon barnatro någonsin gjort. Jag önskar verkligen ingen mina tankar,
dom känns rätt dumma och rätt övermodiga. Så jag tänker hålla dom för mig själv just nu.

Några helt andra saker. Jag har börjat skriva dagbok själv igen, inte gjort det på 1,5 månad.
Idag har vi bakat kladdkaka så det luktat gott i hela hemgården, 7 långpannor, på fredag ska
min klass ha hand om fikat på den stora tonårskvällen här på Svf. Så klart det inte är slut
på det roliga.

Annikapannikapannkakssmet. (Annikapannikakladdkakssmet)


Kommentarer
Tilda (som vet)

Är det någon som klarar det är det ju du, Annika!

2010-03-04, 21:33:46

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: