näckat tre gånger på samma kväll

Jag och tilda funderade på vad vi skulle göra av kvällen.
kallast - Gunnarsö.
offentligast - Havslätt
segast - Osvallesund (det var sista platsen.. brrr)
Det blev av naturliga själv inga bilder från dagens påhitt.

Förresten nu har ju maj månad tagit slut. våga-månaden...Tråkigt tycker jag.
Fast jag kommer nog forsätta lite ändå. Har märkt att någon nog haft det lite
enklare tack vare detta, nämligen pappa. I vanliga fall hade sagt nej när han i
väntan på min buss till Jönköping en gång föreslog att vi skulle gå och kolla in
Hotell Ett och i vanliga fall hade jag bestämt sagt nej när han tyckte att vi skulle
fråga om de två tjejerna, som stod under E22-bron pga regnet, ville ha skjuts
någonstans osv! Sen har det påverkat endel småsaker, ibland till det sämre kanske,
det är inte alltid bra att våga allt, men rätt ofta till det bättre, småsaker blir gjorda
som tidigare skulle ha fått vara bara för att jag undrar vad folk ska tänka, som att
stanna på cykelvägen för att resa en cykel som ligger ner på asfalten på en cykelparkering.
Eller att känna sig tvingad att tala om för herrarna på stan, som funderar på när
simhallen stänger, att det gör den 21.00.

Om jag inte hade haft näckbadet att skriva om hade kanske föjande fått mer uttrymme:
Idag fick jag för första gången på flera år beröm av tandläkaren. "oh, så duktigt du har
borstat tändera" "det ser jättefint ut" Det verkar som att tandtråd verkligen gör skillnad. Jä!

Sovdags. puss och godnatt.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: