dom vandrande pinnarna

Blogginläggsmusik: Salem Al Fakir - Brooklyn Sun
nattens dröm enligt de små lapparna (både fram och baksida):
Tappade dina vandrande pinnar. Någon sa åt dig att cykla försiktigt
men du råkade köra över dom.
Åtminstånde trodde du det, men jag sjönk ner på knä och letade upp alla fem,
en bäbispinne till och med.
Det var svårt att hålla alla, minns inte vad som hände - de försvann.

Kom hem till dig ett par dagar senare, pratade med dig i telefonen och ringde på,
någon som liknade din syster exakt presenterades som din kusin, förvirrande.
Mötte din mamma som kom från köket, hon räknade gästerna, jag sa att jag inte
kunde stanna.
Såg din pappa i tv-soffan (VM), hälsade glatt och gick upp för trappan,
knackade på din dörr, vi tjafsade som småbarn om vad som hänt, tillslut bestämde vi
mot min vilja att jag skulle köpa fem nya vandrande pinnar till dig, din bur var lika stor
som en kaninbur. Vad kostar det då? 549 :-
549 spänn! Surt.
Jag gick därifrån ganska snabbt, ledsen för att det var som det var mellan oss.

*när jag ringde på kom jag på efter ett par sekunder att det nog såg bättre ut med
kofta till klänningen, slängde på mig den och hann precis innan dörren öppnades.

20 juni 07.45


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: