cykeldisco

Dagens bloggmusik: Deportees. Dofterna stämde så bra överens med ljudet av Deportees idag
när jag cyklade hem från BigBang, bowling och mat med Conny, Åke, Lars-Ivar och de andra
grabbarna grus i Bergablås. Jag tänkte på Strandfestivalen och det året då de spelade där och
att de ska komma dit i år...och det blev cykeldisco.

Saker jag inte gjort idag:

- smittat någon med vissling, däremot blev jag smittad. Det var en rolig typ jag mötte på
vägen idag som helt otippat började vissla, jag väntade ett par meter, men sen var jag
tvungen att pröva jag med.
- jag övade inte backa runt gathörn.
- jag hoppade inte i vattenpölar, men jag hade gärna gjort det.

Saker som jag har gjort:

- stått utanför mammas jobbrumsdörr och fnissat åt läkarrocken och stetoskopet som
hängde i en påse på handtaget som jag skulle låna, och sedan fnissat ännu mer åt ett
papper som var uppsatt med olika namn mamma fått på brev m.m kommer inte ihåg
alla roliga varianter nu men kul var det.
- I 20 minuter låtsades jag vara kirurgläkaren Veronika Lundborg-Westman, för det fick jag
högsta betyg och följande påstående "Du borde bli skådespelare, fast det har du kanske
redan tänkt på" jag tackar och bockar, se vad en våga-maj-månad kan göra med en hahah...
- varit på förflyttningsteknikskurs och bl.a. tränat på att hjälpa människor att resa sig upp
ur sängen.

Saker som jag har tänkt idag:
- piss varför är han inte min.
- kan jag skriva "piss varför är han inte min" börjar inte det ordet bli lite väl flitigt använt
på bloggen? och är det inte dessutom ett väldigt fult ord? Jag kanske kan skriva "aset, varför
är han inte min".
- fast nu tänker jag att den meningen lät ju sämre, för det kan ju tolkas som att jag önskar
att ett as var mitt, vilket jag inte vill.

Godnatt kära läsare.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: