sommar

Kvällen läsa annikasiriblogg-låt. Four Real - Opportunity.
Det hade varit perfekt att prata lite gammal musik nu ikväll,
men det får skjutas upp för ikväll ligger jag i sängen och är lite för trött.
Det blir en kort sammanfattning av dessa två dagar: tisdag och onsdag.
Lite måndagskväll måste få vara med också, det var så ledigheten började
och sommarkänslorna kom.

På måndagskvällen hade jag inte så mycket energi och om inte Jocke hade
ringt så hade nog kvällen varit väldigt lugn. Men han ringde tjoho och jag
föreslog en joggingrunda ute i kristineberg, sagt och gjort, sedan kollade
vi på havet och stjärnorna i Gunnarsö till halv tolv på natten.
På tisdagen hängde jag en hel del med pappa, vi badade i Eckern och sedan
skulle vi ha åkt till Havslätt för att äta på cafét men mitt brödbak och våra
ärenden på stan gjorde att vi inte hann med det, får bli en annan gång.
På kvällen badade jag med Amanda och Stina i Forshultssjön sedan sov
vi över hos Amanda, spelade legretto och åt fruktsallad.
Jag har påstått att jag är en morgonmänniska, det stämmer! heh.
Jag vaknade halv 7 hos Amanda och var alldeles för varm för att kunna
sova vidare, jag smög upp och tog en dusch, blev pigg, la mig i Amandas
soffa och läste en timma, sen ringde Stinas mobil och då vaknade ju hon...
ungefär en timma senare åkte vi ut till Ernemar och åt frukost, myspys,
sedan skulle Amanda jobba, Stina och jag paddlade ut i hennes kanot
från Havslätt till en liten ö där vi åt lunch och låg och läste.. myspys igen.
Sen drog jag hem en sväng, jag och pappa badade i Eckern igen,
solen kom fram, sommaridyll, sommardofter, sommar!
Ikväll cyklade jag in till Hamnfestivalen för att de Four Real, jag har nästan
en färdig recenssion i huvudet, innehållande både positiva och negativa
saker, men jag ger mig inte in i den sortens skrivande nu utan tänker
bara nämna en person.
Oskar Lindwall!! Som han har utvecklat sin röst, så vackert. Så duktig.
Hoppas du klickat på länken, fast live ikväll var ju såklart magiskt.

Orkade inte riktigt komprimera texten idag, hoppas du orkat läsa.
Nu ska jag sova, godnatt!!


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: