Jag har en trolle-flaska

Blogginläggsmusik (haft för inte så länge sedan) John Mayer - Who Says
Jo jag utlovade ju lite berättelser om musik, tänker då inte på projekt som
Tommys Syster eller Syster och Bror nej jag tänker på vad jag gjorde tidigare
i livet då jag nog inte hade så många spärrar, kommer till det senare...

Iallfall igår (eller var det iförrgår nu, minns inte) städade jag lite på mitt rum
och då hittade jag en pärm fylld med anteckningar som pappa gjort, tryckta
noter från orkesterspel och noter jag själv skrivit eller pappa som skrivit ner
melodier jag hittade på som liten, övningspapper fyllda med g-klavar och f-klavar m.m.
Det är innehållet i pärmen jag nu använder mig av, ska försöka vara kortfattad.

"20/3 -91 Idag sjöng A+LH hela "visor i väntan" Börjar hitta "3-kl upp" nu" (1,5 år)
11/5 -92 ca 17.15 upptäckte pappa enligt anteckningarna följade på folhögskolan:
"Vi är i sångrummet, pappa ordnar med papper. Annika ritar. På något vis kommer
vi in på sång. Pappa spelar melodin till.
Pappa har vid anteckningarna ritat två takter av Blinka lilla stjärna där och skrivit
"texten tämligen lik orginalet" I d-dur vid texten "stjärna" står det "Lite sträv ton
för Annika, lite för hög just nu" sedan står det att C-dur är bäst, C# tung D nästan
och Eb nästan. När vi sedan sjöng Spanien valde jag E-dur själv. (2,5 år)

På ett annat notpapper finns bl.a anteckingar om mitt omfång. Den 24/9 -93 var det
h-g2. Sedan finns det även en hel del antecknade datum då jag övade sång och att
jag var hes.

Lite kompostion,
"upp och ner visan"
och "flygplanett" med
två t på slutet,


Det gäller att börja med gmu-träningen i tid. -95

år 94 fick jag hjälp att skriva ner mitt arr, så det finns även på noter men
här är fragment av texten... "Jesus kom från ett annat land satt på en sten,
tänkte lite grann sen bestämde han Nu går jag till vänster så mötte han
Jesus på den gröna ängen.." "Jesus från andra landet kom sen bort Sen
kom Jesus på: "Jag har en trolle-flaska" Åkte sen till ett annat land..."

år 2000 var jag inspirerad av hajpen kring milleniumskiftet, fragment av en text
som nu mest påminner mig om 80-talet-killen Pontiak på 100-höjdare:
"År två tusen är nära år tvåtusen kommer åh så super roligt.
Bang bom krasch ska det låta år två tusen är nära 1 nytt millenium är på gång"
Sedan står det FLÖJT med stora bokstäver innan det är dags för vers 3.

Klicka på den lilla bilden för att se hela
millenium-låten, det finns tyvärr inga
noter nedskrivna.
Aja, inlägget blev lite långt som jag
anade, hoppas du orkade läsa,
annars får du komma tillbaka
en annan dag.

Godnatt, nu ska jag läsa lite sen sova.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: