så många saker

känslan av att sitta på en sängkant och se på ett barn,
tycka om barnet, sakta sakta resa sig upp efter en
timmas slit, det gick den här kvällen med, godnatt.
En halvtimma senare trampade jag iväg hemåt i den
fuktiga luften och det tunna fladdrande klänningstyget
kändes skönt mot benen.

Att bli uppringd och få erbjudande om ett rum i en korridor
i Lund en lördagskväll känns som ett skämt. Nu vet jag
inte vad jag ska göra, jag trodde det skulle vara omöjligt
att hitta någonstans att bo.

Inspirerad av tintins prat
om tårtor kände jag för att
baka, det blev en påhittad
choklad/bär-paj.
Den blev misslyckad även
om den ju ser rätt god ut,
så jag tog inte med den till
grillmyset i Skiren igår,
det var jag, Erlandsson,
Wix och Emma. Fint värre.
Känns ju bra att ha bakat
med tanke på nyårslöftet iallafall.
För misslyckade bakverk måste
ju räknas?

Godnatt.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: