lite mörker, mycket ljus och fin dag

efter 24 h jobb säger (kan kalla henne Ingegerd, utifall att hon inte vill att jag skriver
hennes namn på min blogg) kollegan Ingegerd, sommarvikarien som är 60+ att
nu ska du väl hem och sova.. jag tänkte nej verkligen inte! men sa inte det utan
svarade att jag kan inte sova mitt på dagen. Som om jag skulle ha gjort det ändå..
varför? jag vet faktiskt inte, men här kommer berättelsen om vad jag gjorde...

Jag tog en joggingtur (8 km) med utbytt musik i mp3:n, mest inlevelse och gestikulerande
i skogen blev det till The Darkness med låten Givin' up, bandet jag dissade det när gossarna
började bli kända. På grund av deras namn tyckte jag inte om dom utan att ha hört något,
jo jag var en aning pryd och gillade inte mörker, det gör jag fortfarande inte, men jag gillar
de få låtar jag hört av bandet. Appråpå mörker vilket blev slutet på denna kvällen (vilken fin
oplanerad övergång det blir nu):

Den här bilden är tagen ikväll när jag cyklade
hem från tjejkvällen med taco-knyt, Bohnanza,
fingerdopp i havet och en halv Harry Potter-film
(nummer 1). Feting så mysigt det var med tjejkväll,
mer sånt! Iallafall var det inte lika mysigt att cykla
hem, det här med att inte sova.. det kom ifatt mig
runt 12-1 på natten, ögonen gick inte att hålla upp,
jag halvsov under filmen, det var fler som var trötta
så vi gav oss, när jag kom ut var det mööörkt ute,

det där ljuset från gatulysena lyste med sin frånvaro, lurigt, alltså de fungerade inte, spöklikt.
Jag var glad för mina lysen på cykeln men jag har bra fantasi vilket gjorde att jag tappade
räkningen på antalet gånger jag sa meningen "jag vill inte/tänker inte dö ikväll" under vägen
hem. Rätt ofta följde meningen av ungefär "jag vill inte bli en rubrik i aftonbladet, brutalt mord
i mörker, eller misshandel eller ja.." min fantasi skenar ibland.

Jag vågade inte lyssna på min ljudbok påvägen hem istället lyssnade jag på radion bl.a denna
låt samtidigt som jag rabblade mina meningar. (Fleetwood Mac - Everywhere), om du inte har
något att göra kan du ju blunda och låtsas cykla fast fantisera gärna om en sommaräng, en vals
eller varför inte någonting om ett hav...

Men jag överlevde och är glad över att vara hemma.
Godnatt på dig. Sov så sött nästa gång det är dags.



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: