kort om en torsdag

Dagens m-o-g-i-s-l (mima och gestikulera i skogen låt) till joggingturen som idag
blev hälften så kort som igår (4 km) var Ida Maria - Oh my God.
om vi fortsätter på temat pryd så kan jag ju egentligen inte gilla låten, nej jag vill
icke missbruka Herrens namn.
Den där Fleetwood-låten var inte så dum (från gårdagens radiolyssning under cykelturen.)
lyssnar på den nu istället för Ida Maria.

Dagens hjödpunkt. Systern ringde.
Dagens dagdrömmar. du jag sommar säga hej till ny ingift släkting. vakna och hejdå.
Dagens smakupplevelse. jordgubbarna jag nyss åt från landet.
Dagens påminnelse. ljudboken talar om hårdare tider, sådana tider jag aldrig kommer
att behöva uppleva, orättvisa som får en att vilja spy. förintelsen.
Att jobba inom handikappomsorgen idag, i Sverige får mig verkligen att gilla landet,
men somligas sätt att sortera sopor att inte göra det.

ord som mina barn inte kommer få använda:
tappte = det heter tappade
..eller okej man får inte snoppa av något verb på det där hemska Oskarshamnviset alls!
Så nu behöver jag inte rabbla upp alla varianter.

Godnatt.



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: