filosofiska tankar på morgonen

tänk vad man kan hinna tänka under en joggingtur och gräsklippning på morgonen.
musiken som fick mig i rätt sinnestämning var Jamie Cullum och Salem Al Fakir.

Tankar om Gud, barnuppfostran, en ny uppfinning, nya upptäckter, människor.
Ungefär halvvägs in på joggingturen runt dalen skrev jag rubriken i huvudet, här är
en del saker jag tänkte på i morse:

"Jag kommer vilja be tack gode Gud för maten amen med mina barn, men när min
13-åriga dotter ifrågasätter min mellanmjölkkristna attityd kommer jag inte kunna
säga mer än att jag vill tacka Gud men inte vet om han finns egentligen."

"Jag vill att mina barn ska vara tacksamma. Inte just mot mig utan på livet självt,
att få leva, andas, njuta av livet, det är nog det viktigaste jag vill lära dom."

"Tänk om det fanns en manick som sköt ut från handen, en liten mekanisk sak som
sökte upp skosnörena och knöt en rosett, typ som en spindelmannenpryl."



Jag ogillar att stanna när jag joggar,
även de gånger då man kanske har
fått ont i magen springer jag apsakta,
bara inte stanna!! men när skosnöret
går upp då springer jag en bit innan jag
tillslut får ge mig, höjer tempot, stannar
knyter, kör ett litet ryck och sen springer
jag på som vanligt.





"hm..ska jag chansa nu och dra gräsklipparen bara en gång här eller ska jag bestämma
mig för att det behövs två gånger med en gång, om jag bara drar en gång så riskerar jag att
missa att klippa gräs på båda sidor om gräsklipparen, om det där emot går vägen så behövde
jag bara dra den en gång. Tänk om det är en viss typ av människor som hellre drar två gånger
direkt, och andra som hellre chansar, kanske sådana som köper aktier kör 1 gång och chansar."


Det var svårt att förklara den där sista tanken,
jag gjorde en miniskiss att trycka på som kanske
gör det lättare att förstå.
Jag tänker inte säga hur jag gjorde med gräset.
Nu är det snart lunch sen ska jag jobba.
Kram Annika.


Kommentarer
tintin

Jag förstår gräsklippningen.. kanske kan man bara förstå om man har klippt gräset? nu var det ett tag sen vi hängde. hör av dig när du har tid och inte jobbar så kan vi dra ut på lite tennis eller rullskridskotur!? :)

2010-07-04, 11:27:28

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: