ändå, människomöten.

kvällens blinlå (blogginläggslåt) Ed Harcourt - Visit from the dead dog.
låten är även dagens önskar-jag-hade-skrivit-den-här-låten-låt.

Möten med människor de senaste dagarna. Somliga nära somliga långt bort.
Medelålders man. När han är själv bryter han ihop. Jag såg det, hörde det och kände det.
- Jag gav honom en kram.
Ung kvinna. Hon kan inte prata eller höra. De kallar det stum och döv. Men hon undrade
ändå var terminalen låg. På baksidan av ett veromodakvitto skrev hon ner sin fråga.
- Jag tog pennan och skrev på samma kvitto så fint men ändå så snabbt jag kunde.
Kvinna. Hon ska skiljas, hon skrattar och gråter om vart annat. Det är lätt att tycka om
henne samtidigt som hon skrämmer mig. När gråten satt i halsen...
- Jag vågade inte ge henne en kram.
Ung man. Han undrade var jag gjorde. Efter alla dessa år.
- Jag slappnade av och hade gärna pratat längre.
En annan ung kvinna. Undrade om det verkligen var sant att jag inte pratade om sex med
mina vänner så ofta. Bland hennes var det nästan det enda de pratade om påstod hon.
- Jag sa väl ungefär att det finns mycket annat roligt att prata om.

Medelålders man. Jag försökte stryka bort hans hulkningar med handen på hans rygg.
Ung kvinna. Jag ångrade att jag inte följde henne till stationen.
Kvinna. Kanske kramar jag henne en annan gång.


Jag och pappa dissade det dåliga vädret och drog ut ändå.

Ändå kvarstår frågan.
Kan inte du bara gå och lägga dig?


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: