Sista januari

nåd betyder många saker, en är gratis.
och gratis är gott.

här om dagen ringde mitt gamla jobb.
de skulle kolla hur jag hade det, och sådär i förbifarten berättade de
att jag hade vunnit en resa till Bryssel, men eftersom jag inte jobbade
där längre så kunde jag inte få vinsten. Man väljer och man väljer bort.
Jag har valt att följa med till Egypten (i mars) med skolan nu iallfall.
Det ska bli jätteroligt även om det inte är gratis hehe.

Igår var jag och Hanna i simhallen, 50 meter lång, maffigt. Efteråt försökte
vi kolla på sista perioden av HV71-Södertälje, men det är inte riktigt
samma regler här i Jönköping som i Oskarshamn där sista perioden är
gratis så vi hoppade det.. men lätt att man ska gå på en hel match någongång.
Kom att tänka på tintin när jag simmade förresten. saknade måndagsmornarna
i Oskarshamns simhall med massa prat om allt och inget.

Igårkväll handlade jag, Hanna, Ida och Jonatan mat tillsammans, vi gjorde
världens godaste pizza, köttfärs. Kydda: hunger. Dock kollade vi på en
mindre bra film, The Kingdom hette den. Inte riktigt min smak, men
ibland kan sånna filmer funka, inte denna. En bra jag såg förra veckan,
mer lättsmält hehe, the Proposal, den kan jag varmt rekommendera,
om man är som jag och gillar amerikanska romantiska komedier.
Nu när jag ändå skriver om filmer, filmen jag skrev om i förra inlägget
var Schindlers List.


Tråkigt men sant, jag har inte tagit en enda bild sen jag kom till Jönköping.
Så därför bjussar jag på en 5 år gammal, mycket vacker bild på fotografen
som slarvat på senaste tiden. Det goaste vore om jag kunde fånga utsikten
från fönstrena men det så svårt ju. Vi får la se om jag bättrar mig iallafall.

Ha en härlig söndagseftermiddag nu.
Puss och kram. Annika



Kommentarer
tintin

Det är ganska svårt att svara på bloggar tycker jag.. alltså på egna. så jag tänkte att jag svarar här. min dalenrunt blev nog längre för jag var tvungen att springa vägen där uppe vid kiosken för det var så mycket snö på den andra vägen:) måndagar i simhallen är inte desamma utan dig! kul att du verkar trivas i jönköping! har du träffat vår ungdomskärlek än? haha massa kramar!

2010-01-31, 20:24:02
cookie

jag kom att tänka på ordet "fissigt" härom dagen.

det är mysigt, det är mamma. PUSS

2010-02-01, 01:35:37
tintin(igen)

blir ett svar här igen då:) jaa. visst är det så. Känns inte som man någonsin får brist att prata om något, eftersom man ändå har gjort så mycket och vet så mycket.. kul att man inte växt ifrån varandra:) ha en riktigt go vecka och fin date med holdmenow-killen! haha kram på dig.

2010-02-02, 12:39:43

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: