Pulkavän

Hej Hallå.
Idag har jag städat, börjat städa mitt rum. Ett litet projekt, då jag kör på en metod
jag gör rätt ofta.. allt eller inget. Ofta blir det inget, men blir det allt så blir det
väldigt bra. Så, min idé är att ALLT som finns i mitt rum ska ut ur det, för att sedan
noggrant granskas innan det får komma in igen. Tanken är att typ samla allt jag äger
och sedan minska på det. Inte spara på massa onödiga pylar. Nej, jag blev inte klar idag.
En liten orsak till det var ett sms.
Stina 16:59
"Ikväll klockan 19 har du chansen att bli av med dina
negativa tanker mot pulkaåkning. Ses vi vid hjortbegret?:) kram!"
Annika 17:17
"Utmaningen är antagen. Vi ses klockan 19. Kram Annika"

Ikväll var det alltså dags. Har kanske inte nämnt att jag inte tycker det är kul att åka
pulka, man pratar ju inte gärna om saker man skäms över, eller om saker man tycker
är lite halvtrista. Men den här sagan slutar lyckligt känns det som så jag drar den.
Jag tror inte jag åkt pulka dom 3 eller 4 senaste vintrarna. Plötsligt bara tyckte jag
inte att det var roligt, vet inte varför. Men efter den "sista" gången så var det bara
inte roligt, sen dess har jag typ backat när folk börjat prata om att åka pulka, smygit
ut bakvägen. Men så var jag och Stajkaj på en promenad för ett par dagar sen,
(hon hade bl.a föreslagit pulka men jag styrde in det på en promenad istället hehe)
men iallfall jag nämnde min lilla tråkiga sida, och mot slutet av promenaden sa
jag att jag nog borde ge det en chans iallfall.
Ikväll kom läget. Jag åkte pulka med Stajkaj, Amanda, Malin, Sara och Simon. Det började
lite trevande, jag skrattade såklart när jag åkte, men tänkte lite dystert att näe, det här
känner jag inte för att göra igen. Det bara ger inte mersmak. Men efter ett par åk,
och efter många fler skratt så lossnade det. och jag känner mig nu som en pulkavän.
Det var riktigt roligt. Roligast var att åka pulkatåg, tjihuuuu....

sen var det dethär med var jag har varit över trettonhelgen, känns lite uttjatat,
dom närmsta vet ju redan vad det handlar om, och traditionerna följs.
Men tänkte iallfall att om någon vill kolla lite Hammer table hockey-statistik
så kan ni trycka här. På högersidan om man klickar där det står Annika kommer
det upp lite rekord i turneringen, eller om du mer vill läsa om en släkting för
sig så står alla namnen centrerat längst ner.
I år tog jag mig till final i amatörklassen, förlorade dock efter sudden death
(tvärstoppsmatch) 2-1. Rackarns.

Godnatt och dröm sött.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: