år 1967

När jag skriver så vill jag så gärna att du ska förstå och kunna leva dig
in i min vardag. Så därför ska du nu tänka dig en tjej sitta i en gammal
vit volvo, hon kör i ungefär 70 km/timmen i vinterlandskapet och sjunger
ganska högt, fast hon inte alls kan texten mer än inledningen "Jag tror,
jag tror på sommaren lalabla bla lala" Som ett barn som inte kan engelska
men sjunger med i låten ändå. Pepp efter 2-1 mot färjestaden, innebandy.
(låten finns här såklart) Och plötsligt kom jag på att nästa års nyårslöfte 
såklart ska bli att lära mig hela den texten, plus lite andra  viktiga sånger.
Iallfall, jag lyssnade inte på p4 utan på "Minnesboxen 1967" eftersom jag
ville undvika rastlöshet under bilfärden tänkte jag att jag kunde skaffa mig
lite allmänbildning på vägen. Av cd:n får man veta massa viktiga saker som
hände under 1967 t.ex att Sverige bytte till högertrafik, och världens första
hjärttransplantation genomfördes i Kapstaden. Sen var det lite musik
mellan pratet. Bl.a Lill Lindfors, la till på listan med, sjukt uttjatad låt,
men gillade verkligen hennes version. Bästa låten på skivan var helt klart
denna "Håll dig till höger Svensson" refrängen rockar. Fanns tyvärr inte
på Spotify.

Matchen ja, vi lyckades vinna. Jag var sjukt pepp innan, eftersom jag var
övertygad om att det var träningsmatch. Hade riktigt längtat efter att inte
känna någon press alls, bara spela. Verkade lite oseriöst med match halv 9,
men när tränaren började snacka powerplay och boxplay och även hur taggade
det andra laget lär vara och bla bla, så blev jag lite orolig, när han var klar
frågade jag Amanda om det var seriematch?? jaaa. sen råkade jag se att
tränaren visst inte hade gått ut, jag som inte ville att han skulle få en
ytterligare anledning att tycka att jag är lite borta eller flummig. Men han
hade inte hört vad jag frågade. Han trodde att jag frågade om han hade gått
upp i vikt. och så började han snacka om att det hade han gjort, 5-6 kg faktiskt,
och bla bla, lurigt för nu vet du ju inte med vilket tonfall, kan säga att det inte var
super allvarligt, något mellanting typ. Tror han fattade att jag inte frågat en sån sak,
vore olikt mig.


klicka på bilden så blir den större. Tror bara det är jag som gillar matchstället.
Jag tycker det är lite häftigt. Dom andra klagar lite hehe.

Det är roligt med olika världar. Om man säger till ett innebandylag
att man ska gå bibelskola så tror alla att man ska bli präst typ.
Och tränaren måste kommentera massa, fråga mitt under en
övning på träning om man tror på Gud. Be om ursäkt för fula ord
i omklädningsrummet eftersom "du är lite halvreligiöst", som om
jag inte varit lite halvreligiös hela tiden hehe, ingen behöver prata
annorlunda bara för att jag är i samma rum, eller be om ursäkt.

Konversation utanför omklädningsrummet efter matchen.
A. Hejdå, vi får ju höras.
T. Ja, det gör vi.
T. Lycka till med Gud.
A. Hejdå
A. Vad sa du förresten?
T. Lycka till med Gud.
A. Detsamma, hejdå!

Sen är vi ungefär framme vid den gamla vita volvon och bla bla.
Och när jag kom hem typ 23.00 så bytte jag om till långkallingar
och termobyxor, sen tog jag och tintin en härlig promenad, dalen runt.
Med ett stopp i Hjortberget, vi hittade en trasig sitta-två-i-pulka. Kul.

791. hejdå



Kommentarer
Anonym

yes vad snygga dom var! precis så tufft som du har beskrivit. Jesus alltså. Lycka till på skolan nu. Kom hem och lär oss i cellen en massa nytt. TA hand om dig och hälsa Gud! :)

2010-01-10, 16:54:22
Bea

yes vad snygga dom var! precis så tufft som du har beskrivit. Jesus alltså. Lycka till på skolan nu. Kom hem och lär oss i cellen en massa nytt. TA hand om dig och hälsa Gud! :)

2010-01-10, 16:55:01

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: