Annikasiri Årskrönika 2009

Ett år har gått. Och nu ska jag sammanfatta år 2009. Det blir en sammanfattning
med ett par listor skulle jag tro. Vi får se var det landar.

2009 var året då jag bland annat...
- startade projektet Syster och Bror, så mycket jag lärt mig
- och tack vara det upptäckte folkmusiken
- prövade att studera juridik
- fick jobba som personlig assistent

2009s dumma...

- cyklade in i en bil (stillastående), vågade inte titta efter repor
utan cyklade snabbt vidare. illa.
- inbillade mig att jag hittat kärleken. gick nog lite väl snabbt
att komma fram till sånna idéer. heh
- mina biljetter på vissa resor har varit lite väl billiga. host

Ovanor jag inte tänker sluta med...

- göra tummen upp åt folk eller saker som är bra. Kan inte sluta,
får alltid en känna-mig-töntig-känsla precis efter att jag gjort det,
men jag tänker inte sluta.

okej kom inte på fler..dom flesta ovanor vill man ju faktiskt lägga av med.

Saker jag inte kommer sakna på skojobbet...(i-landsproblem på i-landsjobb)

- Det dåliga, nya diskstället som man t.ex. inte kan ställa glas i,
dom bara lägger sig ner på sidan, skrammel...
- klockradion på mornarna med reklamradio, den gav mig allvarligt spykänslor.
om jag inte kunnat tygla mig så hade jag rusat fram och bankat sönder den typ.
konstigt för ibland kan jag frivilligt lyssna på sånna kanaler när jag kör bil,
men just på mornarna när man kommer till jobbet, dom rösterna och den
attityden Uuh.

Det var la det, sen finns det saker att sakna med skojobbet...

- Söta tanter som klappar en på kinden och säger kära barn.
- Söta tanter som frågar hur länge man jobbat och att man passar där man är.
- Doft av nybakat (okej det kommer från bageriet intill, men det tog faktiskt
ett halvår innan jag knäckte att det inte var skor som luktade så gott, så
punkten får ändå ligga under jobblistan).
- Snälla jobbarkompisar
- Städa på lagret, helt klart min favoritsyssla, ingen aning om varför?!

Okej, detta blev ju knappast någon hel sammanfattning för det gångna året.
men avslutar med en liten lista på vunna vuxenpoäng under 2009:

- denna vintern har jag inte haft på mig converse.
- jag har slutat vägra ha sadeltäcke till cykeln, istället bett pappa ta fram ett åt mig.
- börjat pensionsspara, eller gjorde jag det 2008? hm..

Detta inlägg fångade ju inte riktigt det senaste året men aja,
har du läst ända hit är det riktigt bra jobbat. Nu ska jag snart sova.
Inte många nätter till i den här sängen faktiskt.

Godnatt, vi hörs. Annika.