Kuvarp

Kuvarp. Vad låter det som? Jag har spenderat ett dygn där iallfall.
En väldigt härlig plats. En lugn plats. Enkel. Vi hade det mysgt,
med tänd brasa, lagade mat tillsammans, pratade. Ett vackert kapell.

Något negativt? Vårt rum, till att börja med var helt underbart, med ett
litet loft där jag såklart paxade en bädd. Det dumma var att under kvällen
började det tydligen lukta illa i rummet. Det var några som klagade lite,
jag satt vid brasan och tänkte, som ofta händer när någon annan klagar,
att det inte är så farligt, ibland missar jag medlidskänslan totalt typ. aja,
iallafall när det var dags för mig att sova frammåt 2 så fick jag nästan
kväljningar när jag kom in i rummet. Det luktade skit rent ut sagt. Avlopp.
Som att sova på en offentlig toalett. Urk, aja, det gick ju. Man vande sig,
precis som man gör når man åker bil, och plötsligt alla börjar flina och säger..
Åh vad har du gjort Greta? eller Åke? men så är det gödsel som luktar, man vänjer sig.

På kvällen innan sovdags var vi några optimister som drog på oss badkläder.
Vi skulle snöbada och basta. Tyvärr funkade inte bastun, men vi snöbadade ändå.
Det var gött fastän snön var så hård att när jag kom in kändes det som att
jag bränt mig på brännässlor och nu såhär dagen efter är hela vänsterbenet
fullt av småsår. men det var det värt!!

Den här dagen. Tisdag.
En minuslista och en pluslista.

Minus
- Att vakna och känna skitlukt.
Plus
- Morgonpromenad i vinterlandskap mitt ute i ingenstans (Kuvarp)
- JAG SÅG TRE ÄLGAR påvägen hem från Kuvarp, visserligen på
långt håll, och jag såg inga horn, men de andra sa att det var älgar,
och eftersom jag aldrig sett en älg förut så var jag glad.
- Div 1 tränarna höll i träningen idag (jag tränar lite med JIK div 3 här),
och efteråt frågade den ene om jag vill pröva träna med dom nångång.
ja tack gärna, sa jag. Hoppas att det aldrig blir av så kan jag leva på att
jag fick frågan och tänka att jag skulle ha gjort succé hah.
- promenaden till och från träningen.

Som avslutning på blogginlägget, lite om sista punkten på pluslistan.
På vägen till. Jag hittade en magisk radiokanal, med massa plinkmusik,
ingen sa något, ingen sjöng något. ibland blev det tyst någon sekund sen 
kom det en ny låt eller så plinkade ett instrument ensamt typ klockspel lite
upp och ner. Den där magiska kanalen gav mig inspiration till att komma på
ett slut på en romantisk komedi, tänk på radiokanalen, ett liveband utomhus
i snön, först gömda, fönster på andra våningen fyllda med viktiga personer punkt
punkt punkt Jag var rätt nöjd iallafall. Jag drog säkert nöjdminen.
På vägen hem. Jag gick ju där, pulsade i snön, hängde och slängde klubbcaset lite
i ena handen, samtidigt var jag nog i en sporthall och lyckades med det mesta tror jag..
fantasier kan vara bra att ha ibland. Eller sköna iallfall. Det är tillåtet att fantisera.

oj, nu blev det nog för långt. Ursäkta. Om du inte tyckte det så kan du fantisera
ihop något mer. För nu måste jag sluta. Annikapannikapannkakssmet.




Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: