perfekt

tur att mamma inte ringde förrän nu och sa att hon inte kommer imorgon
för jag har redan hunnit dammsuga, torka golvet, torka alla speglar, städa
badrummet, damma... och jag som var nära på att skjuta på det tills imorgon
förmiddag, hade jag gjort det så hade det inte blivit av gissar jag.

Igår hade jag, min kusin och hennes pojkvän träning inför träningsläger
inför bordshockeyturneringen på trettonhelgen. Jag känner på mig att
jag kommer att utvecklas i år. Träningslägret skall äga rum i Huskvarna
hos en annan kusin och hennes man, som jag också träffade igår på
deras sons barnvälsignelse. Förresten har dom tydligen inte bara varit
med i SM utan också tagit brons i VM i bordshockey, fräsigt. hah


Imorse stod alarmklockan på 05.57,
kändes nästan som gamla jobbtakter,
förra terminen stod klockan ganska
ofta på 05.50.
Denhär morgonen var det inte jobb,
det var hockey som lockade, och
det var faktiskt värt att gå upp.
Sverige-Finland (herrar) 3-0.

Nu är det dags.
Godnatt.




Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: