kärleksfniss och en applåd

jodå jodå. Ungefär en månad har jag gått här på svf och redan händer det grejer
och jag känner mig ung och kan inte låta bli att fnissa när det händer. Som tur
är så är jag inte ensam om att lägga märke till vad som händer och inte heller
om att fnissa. Det blir hur som helst spännande att följa deras resa.

Igår lyssnade jag på en grym föreläsning av ingen mindre än Benny Haag.
Vet inte om du vet vem det är? Själv hade jag ingen aning. Men vilken talare.
Jag var såklart lite lagom mottaglig i början, kände inget behov av att skratta
för att stötta honom heller eftersom så många andra gjorde det naturligt vilket
var skönt. Men det tog inte lång tid innan jag drogs med. Han är skådespelare,
vilket märktes. Sååå duktig och bra han var. Det var en speciell applåd efteråt,
jag upplevde det så iallafall. Kändes som att såå många på en gång ville uttrycka
något. Det var ingen halvhjärtad applåd. Jag tyckte att det var häftigt.

Förresten måste ju rapportera från förra veckans date. Eller ja date var det ju
inte egentligen men för min skull kallar jag det för det, eftersom jag vet hur
lycklig jag skulle varit om detta hänt i 7:an och då skulle jag nog känt att det
var en date. Det var bara en fika - med killen jag var olyckligt kär i under typ
hela högstadiet och lite före, men inte efter, tror jag?
För att du ska förstå från vilken tidsålder i mitt liv han kommer från så kan
jag avslöja att, som ren nostalgi så finns han fortfarande kvar i msn-gruppen
"Absolut sötast" antal kontakter i den gruppen är: 1. haha
okej men det här med daten, eller ja fikan. Det var superkul att träffa någon
efter så lång tid. Dock gjorde jag den ogoa tabben att glömma plånboken,
hallå? vem tror på den? en studerande som glömmer plånboken, jag är rädd
för att inte äns du tror mig? men det ääär sant! Jag glömde den. skit också.
Han vågade inte säga något annat än att han såklart kunde bjuda mig, ny i
stan och allt vad jag var bla bla... men jag fick ganska dåligt samvete,
och skämdes eftersom jag var rädd att han trodde att jag gjort det med flit.
Så jag lovade att skänka lite pengar till en djurens rättorganisation som han helt
enligt ja vad ska man säga, "marknadsföringen av sig själv som blivande artist"
är engagerad i.
Vi pratade minnen, nutid och framtid och det blev en väldigt trevlig fika trots
den dåliga inledningen med glömd plånbok.

Just det, i helgen var jag hemma en snabbis (för att spela bandy). Längre än förra
gången, Har ju räknat lite på det, skrev (kanske du minns om du är trogen läsare)
att jag var hemma 10 timmar och sov 5 av dem) den här senaste helgen var jag
faktiskt hemma 16 timmar och sov 5 av dem. Anledningen att det blev 5 timmars
sömn var att jag hade turen att hänga med tilda. Vi kollade på melodifestivalen och
sen på en film och så snackade vi till typ 3-4.  sen på morgonen slog jag upp ögonen
runt 9 och var pigg som en mört.

ååh det är massa mer jag vill skriva om.
Men det får bli i nästa blogginlägg. Kan inte skriva flera meter ju.
/tjohej och hejdå. Kram också! puss hejdå. hejhaj, Hopp.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: