fruktstund i os-finalen

01.40 inte jag som tagit fruktpaus utan damerna i curlingen, och jag är rätt trött,
skulle egentligen vilja sova, men vill se hela matchen, så under deras fruktstund
hämtade jag datorn för att hålla mig vaken.

Ikväll var vi på bio här i Jönköping, hade läst en recension om filmen vilket sänkte
mina förväntningar såklart, men samtidigt hade jag på känn att jag kanske inte
skulle ha lika höga krav och alltså bli positivt överraskad. Ja. Valentine's Day,
en söt och mysig fim. Bio överhuvudtaget är mysigt.

Innan bion åt vi pizza, och innan pizzan tränade jag bandy i d-hallen (känns som
o-hamns a-hall haha) i idrottshuset alldeles ensam. Det går faktiskt. Jag misstänkte
att det inte skulle bli någon träning eftersom vecka 8 är lovvecka här i Jönköping,
men jag gick dit ändå, väntade till några minuter över fem, sen letade jag upp en
vaktmästare och frågade om han hade någon bandyboll som låg och skräpade
någonstans... det tog inte lång tid att hitta vad jag sökte. och jag fick den, ytterligare
en trevlig Jönköpingsbo, alla är det. (i detta fallet rätt okej att generalisera ändå.. :)

Ännu tidigare idag var det en föreläsning
om träd. Jag började fantisera om sommar
i Oskarshamn, att promenera massa i
skogarna. Det är något speciellt. Skog.
sol. fåglar. mossa. ängar. blommor.

 

Sen hoppas jag att jag kommer spendera
massa tid vid havet också. Som här för 5
år sen på Runnö.

 

Nu är det curling. Godnatt!! :)


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: