hjälp litegrann

(blogg/lucia-inläggslåt: Sissel - Pie Jesu)
För det första. Jag har haft en jättebra helg. Det har jag kanske glömt berätta
och den goa helgen sträcker sig in i den nya veckan också eftersom det var
luciafirande på måndags morgonen.

Nobelfesten, Julkonsert och så Luciatåg.

Detta är från Nobelfesten, jag hoppas att det kommer lite finare
bilder från någon annan senare... istället för min gamla kamera med mördarblixt.
Nobelfesten blev en mycket trevlig tillställning, det säger jag inte bara för att
jag fick nobelpris (alla på korridoren fick det) nej, det var verkligen fint!!

Jo men har man en tomtedräkt så ska man väl hellre
använda den än ett vitt lakan.. hehe

Julkonserten var jättemysig. Bilder borde kunna komma senare hm.
Det var riktigt roligt att sjunga i en kör igen, var så sjukt länge sen sist.
Plus att kvällen gav mig en del inspirationskänslor inför musikskapande,
spelar sedan ingen roll att jag ytnyttjade dom hehe.. Kanske ska pröva
lite snart, har ju ett piano här intill (biblioteket på larran).
Luciafirande är tydligen tradition på Gökboet (min korridors namn på Larran).
Varannat år är det tjejerna varannat killarna. I år var det tjejernas tur. När
klockan ringde 05.45 förstod jag inte vad jag hade tänkt göra så tidigt först,
men när jag kom ihåg och klev genast upp. I köket var tjejerna samlade,
vi bestämde sånger, värmde gröt, sedan gick vi runt till alla killarna på
korridoren, eller iallafall till alla vars dörrar var öppna (de flesta) sedan
åt vi gröt ute i köket. Mysigt!!!
Resten av dagen var ändå rätt spännande. Men inlägget blir nog för långt
om jag ska skriva om det också, får ta det imorgon.

Istället ska jag bara skriva det jag tänkt skriva från början:
hjälp, det enda vettiga jag kommit fram till är att "flygtningenævnets behandling
af klagesager" betyder "flyktingstyrelsens handläggning av överklaganden".
hm, vet inte men kanske behöver tänka om när det gäller ämne,
Nu ska jag iallafall se på julkalender!

fast först ska jag nog spela ett par toner på pianot.

Natti natti!



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: