erbjuden blind date + vilken dag

Allt som inte stämde idag inför matchen:
blogginläggslåt: Vampire Weekend - White Sky
- Jag kom 10 minuter för sent till samlingen, funderade på att
ringa och förvarna...hade knappats behövts..
- väl framme mötte jag bara ett par tjejer, tränaren svarade inte
på sin telefon.
- Fia som skulle komma med minibuss hade problem med alkolåset,
och så var hon tydligen tvungen att vänta 17 minuter innan hon
kunde pröva det igen..
- Hulda kom springande från centralen hennes tåg var försenat.
- Clara trodde vi skulle samlas 11.30 istället för 10.30
- när de där 17 minuterna hade gått så strulade låset på minbussen
iallafall så det blev inget med den. Fia varnade om att hennes telefon
snart skulle dö så hon fick ta sig till samlingsplatsen.
- som studentlag kryllar det inte av vänner med bil men Karin hittade en,
så vi som hade cyklar fick cykla över halva stan till bilen och skotta en
garageuppfart innan vi kom iväg.
- ett par tjejer åkte för att banka på tränarens dörr, försöka väcka honom.
det visade sig att han sov (för mycket fest kvällen innan) iallafall var hans
bil inte hemma utan det fick bli taxi till bilen.

Hur som helst, vi kom fram till sporthallen 20 minuter innan matchen
började. snabbt ombyte, uppvärming, pepptalk sedan körde vi..
och vi vann tjooohoo vilken fin julavslutning, 5-0.


Träningsbild, arbetshästen tittar på.

Innan dagen var slut fick jag också ett erbjudande om en blind date.
Johanna hade en kompis hon trodde skulle passa, inte för att hon
känner mig jättebra, men känslan sa henne det. Så kanske blir det
blind date efter jul, lite kul vore det faktiskt. räkna med rapport om
det sker.

Ikväll åt jag lite mat med några klasskompisar. Mysigt.
Nu ska jag kolla på Starke Man sedan sova ögonaböj,
för imorgon måste jag vara pigg, uppsatsskrivande.



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: