frågor som är bra

Gahh. Jag hade tänkt mig att jag skulle kunna börja skriva vad som
helst här på bloggen nu när jag flyttat från den lilla staden, men
den där communityn som alla har och lever i gör att man inte vet
vem som kan hitta hit.

Annars hade jag skrivit en del saker om första intrycket av credo här
i Lund. Istället hoppar jag över den första timmen med andakt och går
direkt på människorna runt omkring och måste berätta om en riktigt
rolig kille som heter Alfred, ett väldigt fint namn, idag när jag satt
och skrattade åt/med Alfred så kändes det som att han borde heta
Albert och vara standup-komiker.
I söndags presenterade han mig för prästen vilket gjorde att jag ska få
ta över hans rum om en månad...
..och idag guidade han mig till kyrkan där Credo hade sin vanliga tisdags-grej,
kom inte på något bättre att kalla det.
Så träffade jag även en del andra människor som bor i min nya korridor,
trevliga! fler lär jag träffa när jag ska på kräftskiva på fredag...
i ja, min nya korridor (flyttar senast 1 oktober), och ikväll planerades
ett besök på sveriges största loppmarknad på IKEA-parkeringen på lördag..

det jag vill få sagt är att efter en sån här kväll, det är då, när man
laddats med positiv energi som man inte kan hålla inne en fråga
i följande situation...

Med energiska steg tar jag mig hemåt och smsar min inneboende för att
förvarna om att han måste öppna åt mig, jag passar även på att njuta lite
av de vackra kvarteren (kommer sakna dom), jag går i fatt en tjej med 3-4
plastkassar, från ögonvrån tycker jag mig se att hon satt ner påsarna på
marken, osäker på om hon behövde vila eller om hon bara höll på med
något annat. Hon tar upp påsarna, och börjar gå igen, jag går fortfarande
med energiska steg och kommer ifatt henne...
- Är det tungt?

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: