Novisch

På något sätt har jag blivit mer nykterist nu än innan jag kom hit till Lund
och som ett tjurigt barn (inom mig) ogillar jag röklukt.

men innan jag fortsätter på det här inlägget som för hoppningsvis inte ska
bli för långt, finns en risk när jag egentligen borde plugga lite...
blogginläggslåt var det jag skulle komma till: Sting - If you love somebody.

Finns så mycket att berätta om.

okej jag fick sudda ut hela det stycket som fortsatte efter den förra meningen.
det handlade om juriststuderandes alkoholkonsumtion och ett politiskt förslag
som berör studiebidraget men jag hoppar det nu, kanske kan återkomma.

Nä nu fick jag sudda ett stycke till, det här går ju inte riktigt. Det får bli lite
korta människomöten istället. Sen ska jag väl plugga innan jag lägger mig.

En korridorsboende som fått lägenhet i samma byggnad: Av någon
konstig slump hälsar jag på honom efter Gudstjänsten och han står på sig
med att jag ska hälsa på prästen. Plötsligt är killens gamla rum mitt om en
månad. Det är en månads uppsägningstid i min nuvarande korridor vilket
betyder att jag slipper dubbel hyra. Tackar och bockar.

Ung juridikstuderande man: Jag tappade räkningen, eller rättare sagt jag
tänkte inte på att det kunde ha varit intressant att räkna så jag gjorde det
inte, på hur många ciggaretter han hann röka under tiden vi sprang runt
i Lund idag och nollades.

Ung juridikstuderande kvinna:
"Ja men det blir väl bra."

Ung juridikstuderande kvinnas mamma:
"så kommer du troligtvis att
gifta dig med en högkyrkligpräst".

Ung kvinna, Lunds Nation: Om hon lyckas slita sig från datorn nu så vore
det kanon! Hon flyttar inte förrän om en månad men imorgon händer något
intressant och lite läskigt. Det kommer en inneboende. Minst en vecka. 
En främmande människa. Hoppas inte datorn blir stulen. gahh.

Godnatt hörrni!!



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: