en rapport

hjälp. feting. sällan ställan. här krävs många ord.
Det känns konstigt. Juristprogrammet ger mig blandade känslor.
Då talar jag bara om juristprogrammet som utbildning och framtiden.
Ena stunden känns det bra, andra undrar jag om detta verkligen är
vad jag vill. Men utbildningen har ju knappt börjat än haha.



två charmiga saker på juridicum:

Akademisk kvart: detta innebär att på schemat står det att vi börjar
tillexempel 10.00 men det betyder prick 10.15, för att förr i tiden
när folk inte hade armbandsur så skulle alla ha en kvart på sig efter
att kyrkklockorna ringde att ta sig dit. Efter klockan arton är det
istället en halvtimma efter utsatt tid för då ska man hinna få på
sig klänningen. Vilken grej!

Bilden är från igårmorse, första dagen. Roligt är sådant som att på
själva inskrivningen satt en kille och spelade cs på sin laptop, det
kom sedan fram att detta var ett skämt, jag diggar verkligen folk
som lägger tid på sådana saker!! Eller som killen med backslick och
svart kostym som stod i salen och delade ut muf-reklam till oss när
vi gick ut.. (han fick tillbaka sin broschyr av mig, illa kvickt).

Dagens bästa:
Jag hittade en juriststudent som inte dricker! Precis som jag!
När vi desuttom pratade intressen blev det inte sämre...
gillar klassisk musik, tycker mycket om naturen. Gottit!!
Om ni har läst den där barnboken om det svart/vita-fåret
så kan ni förstå känslan kanske. En mycket söt bok iallafall.

Snappsvisa
Ikväll har jag ändå deltagit i vad jag skulle kalla fyllefest men
det finns (tror jag) mycket värre. Vi hade fadderkväll och för-
beredelse inför tävlingar på söndag. Temat för alla grupper är
särskrivning, min grupp valde till slut skadestånd. Ja ni kan ju
fundera själv på var mellanslaget kommer och hur vi kommer
att vara utklädda. Ikväll har jag suttit med plastglas innehållande
cocacola, jag gillar inte äns det, inte att dricka bara sådär, jag
hade dessutom borstat tänderna, men men det var la bara att
tacka och ta emot och se glad ut, de andra hade bål och såklart
egen medtagen dricka. Jag börjar ana nu varför studenter är fattiga.
Jag vet inte hur fattig jag kommer bli. Vi får väl se.

Nu ska jag sova, imorgon är det skola igen. Spännande.
Sov så gott!


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: