Mitt nya kvarter


Såhär ser gatorna ut i mitt nya kvarter. Jag bor inte i ett såntdär
litet sött hus utan i höghuset på bilden under...

Imorgon är uppropet, idag har alltså varit en lugn dag, när
det är lugnt har jag upptäckt att det är lättare att vara snäll.
Istället för att ignorera en tröja som fallit av galjen på
Erikshjälpen och hamnat på golvet så plockar jag upp den,
jag har ju inte så mycket annat för mig. Istället för att ignorera
en tant som krampaktigt håller i sin rullator i blåsten och tittar
på en omkullvält (tom) barnvagn på vägen utanför en mataffär,
så frågar jag henne om det är hennes vagn. Hon bryter lite på
danska så jag förstår inte riktigt vad som hänt, men jag förstår
att hon säger att hon inte vill släppa taget om sin rullator, så
jag lyfter upp vagnen och lägger tillbaka leksakerna.
Tid är bra den gör en mindre självupptagen, tid får mig att
stanna några extra sekunder när jag ska ut från biblioteket
för att hålla upp dörren för en ung man påväg in.
Tid får mig att le mot människor. Fast egentligen hinner man
nog detta när det känns som att allt snurrar som fortast också.

Godnatt!!

Kommentarer
lovisa/polichinelle

så mysigt det ser ut!

2010-08-26, 12:18:08
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: