människomöten två

medelålders kvinna hon var arg och kunde inte förstå varför jag inte var arg.
Jag hade inte samma åsikter som henne.
kvinna hon står lutad över äggkartongerna i den lilla matbutiken och jag går
med lätta steg fram till äggen och ser på de olika förpackningarna en stund innan
jag hittar den storlek jag söker och lutar mig frammåt för att ta ett 12-pack. Just
som jag själv får syn på det säger hon..
- Det är kort datum på äggen.
- Ja, jag såg det.. hmm..
Det tar en stund, sedan tittar jag lite längre in och finner 12-pack med bättre datum
och tar fram en kartong till mig och en till henne.
- Här finns! Dessa är till 21 augusti.
- Tack
Tacket förvånade mig men jag sa varsågod, log och gick mot nästa hylla.
gammal tant hon satt i en rullstol i éntren till ett höghus det såg ut som att hon
väntade på någon. Hej sa jag så stadigt och trevligt jag kunde. Jag tyckte mig
ana ett förvånat leende tillbaka men vet inte om jag inbillade mig.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: