Lund

Igår kom vi sent, packade nog upp grejer till fjärdevåningen till klockan 1 på natten,
sen somnade både jag och pappa gott. Uppropet är inte förrän på onsdag, men det
känns rätt mysigt att bekanta sig med den nya staden. Jag borde fota lite. Kanske imorgon.
Iallafall en kort rapport om dagen innan jag byter om till nattlinne och borstar tänderna.

Dag 1.
Boendet på Lunds Nation. Jag måste nog skaffa lite hittapå-namn på typerna som bor här,
jag kommer inte riktigt ihåg vad de jag träffat heter. Möte med människor:

Ung man, hyr i andra hand, Lunds Nation, vi kan kalla honom Edvard:
Det var inte jag som associerade från tältande studenter till en nyårsafton
i Berlin utan bostad, ett övergivet höghus, en trappuppgång som luktar
kiss och bajs, 5 timmars sömn på betonggolv för att sedan vakna och upptäcka
blod och glassplitter i handen. Nej det var inte jag, det var Edvard, ålder okänd.

En annan ung man. En husförman på Lunds Nation, vi kan kalla honom Olof:
Det var inte jag som satt i en trasig soffa och med stockholmsdialekt sa att jag
gillar handelsrätt och gärna skulle jobba utomlands och nickade intresserat när
Edvard pratade om något program på universitetet som handlade om just detta.
Nej det var inte jag, det var Olof, ålder okänd.

Ung kvinna, Lunds Nation. Cyklade i regn och blåst, kände sig mycket osäker på det
här med cyklar-ska-bete-sig-som-bilar-i-trafiken-idén, hittade inte mataffären och hade
glömt kartan hemma, men kände ändå energin flöda, nya platser. Det var jag.

Ung kvinna, Lunds Nation.
Godnatt.


Kommentarer
Anonym

♥ ♥

2010-08-24, 04:06:30
URL: http://tvminnen.blogg.se/
kristina

annika, edward och olof.

foljetangen fortsatter!

2010-08-24, 14:26:08
annikasiri

Lita på det Kristina!

2010-08-24, 14:31:19

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: