5.57

dagarna efter frizon - jag känner mig sliten på ett härligt sätt,
men jag känner inte igen mig själv, pigg på nätterna, när klockan
är 1 känns den som 11, ni kan ana när jag somnar om jag brukar
somna typ senast 12/halv 1 i vanliga fall (ganska enkel matematik)
Dagens inläggslåt, ett måste till läsningen: Avenue Q Medley, bara
snubblade över den nu när jag slumpsökte.
idag var det bara lite lustigt, för plötsligt vaknade jag av att att det
störtregnade och utan att reflektera över det så reste jag mig och drog
lite i kanten på rullgardinen för att titta på hur ett regn ser ut som låter
så mycket - föga imponerande. Däremot blev jag väldigt förvånad när jag
såg vad klockan var när jag lagt mig igen och kollade på mobilen, 5.45.
Pigg och törstig. Vred mig ett par gånger i sängen innan jag gick ner,
drack vatten och nu sitter jag här, rullgardinen är uppdragen, fönstret
öppnat drygt tio centimeter, jag hör vinden, fåglar. Jag känner vitlökssmak
i munnen från pizzan jag och pappa delade på igår och frisk luft svepa
förbi från fönstret.

Jag ska flytta en vecka tidigare än jag tänkt, alltså redan nu på söndag,
för det är upprop och grejer, och så visade det sig att korridorsrummet
inte var möblerat haha så nu måste jag fixa ihop ett rum, idag ska jag
ta en second hand-runda, det är det som gäller!


nu ska jag ta tag i min att-göra-lista-innan.jag-flyttar.
vi hörs, godmorgon vänner.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: