färger

Det behöver inte vara svart eller vitt. Det kan bli grått också.
Eller så kan det vara svart eller vitt, och så kan det skifta med några minuters mellanrum.
Det finns två sätt att beskriva de senaste dagarna.

Malmödagarna version 1.
Feting. Jag har badat!! Årets första bad - 5 april. Jag doppade mig tre gånger,
jag, mamma och kaka var på kallis (inte den där oskarshamnaren, som jag alltid
kom att tänka på när kaka nämde kallis). Kallis är ett kallbad, ett riktigt häftigt
ställe där man kan basta, vara naken, känna sig fri och doppa sig i havet.
Sen har vi pratat, lagat mat, kollat på film, burit på stora ramar, skrattat, gråtit
oj nu kom det svarta in i bilden.. sparar det till nästa version...Vad har vi mer gjort?
Vi har promenerat, ätit ute. Haft det gott. Jag och kaka har kittlats och busat.

Sen har jag varit sjukt ego mitt i allt svart och vitt och levt lite i tanken på om jag ska
bli psykolog eller jurist. Här om dagen hade jag en psykologdag, så jag låtsades att
jag skulle gå psykologprogrammet, sen tänkte jag att då måste jag ha en juristdag,
men vet inte.. det jag gillar med jurist är tävlingsmomentet, någon vinner!! smaka på den.
Men än är det ett par dagar kvar. Jag kommer att bestämma mig.

Malmödagarna version 2.
Tänka sig, nu är det sant. Det högg till, fastän jag visste att det skulle hända.
Men internet får vänta på nyheterna. Eller internet får den kryptiska versionen..

Ett barn får ett löfte på egen begäran. En vuxen håller sig till löften.
En tonåring stampar med fötterna i golvet. En vuxen förstår.
Men det handlar inte om mig.
Malmödagarna har markerats i kalendern med en ring, för dagarna ska minnas.
Minnas både för det svarta som måste komma, och för det vita som redan finns.

Lite idag (onsdag)
Idag när jag var på stan ringde mobilen och jag fick en förfrågan om att provträna med
nykomlingarna i div 1 CL98 (innebandy) häftigt värre haha, om det inte varit för att det
var min ex-extränare och nuvarande vän som ringde och som är deras tränare. Men hedrad
känner jag mig såklart, fast man kan inte utbilda sig till det jag vill i Kalmar.
Tur att det finns vänner omkring en som kan upplysa en om att Salem släppt ett
nytt album. Jag gillar det, så om någon har låtarna som mp3-filer snälla skicka till mig!!!
I morse hittade jag denna roliga tröja. Man blir allt lite glad av den. Vet inte om
den är ful och snygg, eller bara ful. Den fick följa med på stan iallafall och nu
ska den få följa med till Gunnarsö där jag tänker kolla om det är tillräckligt
varmt för att sitta och läsa. Det får visa sig, svB here I come.



Hej puss kram hej kram puss hej kram kram puss hej.



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: