två dagar

Lördag.
Härlig start på dagen, morgonpromenad med Matilda.
Fint med picnic-lunch på Uvö med tommys systrar, Ida och Emma.
Solen i ansiktet, fåglar som kvittrar, ett stilla hav.
Kvällen spenderades hemma hos en annan Matilda med henne, Malin,
morgonpromenad-Matilda, Lelle och Amanda. Vi åt mat och spelade spel,
sedan uppdaterades jag lite på vad-gör-alla-nu-för-tiden-och-kärleksfronten.
Jag själv ligger lite i lä på den där sista kan man säga. Mitt senaste försök var
inte alls lyckat, jag fångade honom nästan men det var tur jag missade,
stackarn han försökte verkligen...
- Om du bara hade haft lite finare ögon så hade jag varit kär i dig för länge sen.
Jag tackar ja. hah
Kvällen avslutades i församlingshemmet i staden. Påsknattsmässa. Amandas
mamma var med i kören så det var nog lite därför vi hamnade där, men jag
hade inget emot att gå i kyrkan, förutom att det ledde till att jag endast fick
3 timmars sömn den natten.

Söndag.
05.15 dags att gå upp sa mamma. En kvart senare åkte vi till Kalmar. Ett tåg tog oss
till Malmö där jag är nu hos min syster. Vet inte varför men jag hade ont i magen hela
vägen hit. Furkost: 4 vindruvor. Orkade inte äns böja mig ner för att ta fram en bok ur
väskan på golvet. Det enda jag orkade (inspirerad av gårdagen) var att göra följande
anteckning på min mobil:

"Gilla naturen, kunna massa saker, kyrkanknytning, gilla sport, gilla musik,
rolig. Omtänksam, gilla att spela spel, ibland gilla att ta det lugnt. Gilla att
läsa. Äldre än mig. Gärna händig och duktig på att baka. Politik - mer åt röd!
Miljömedveten."

Sen fick det inte plats mer i den anteckningen, så jag la ner. Om du inte redan
räknat ut det så är det ett par saker som min respektive gärna får uppfylla.
Bilradiomusiken påväg hem på lördagsnatten Mike & the Mechanics - All I need
is a miracle.
Peppet.

Haj, haj.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: