massa fina vita blommor

Stämnings och inspirationsmusik till blogginlägget finner du här. JJ - Let Go

Bara du sa nej då blev jag lättare.
Inte skulle svenskläraren acceptera mina meningar ikväll.
Och varför frågorna kom, ja men det undrar vi alla.
Då blev jag tyngre. Den sekund jag tänkte på fruktbitar
i plast burk, filt, blåst. En oroar sig, en annan oroar sig mer.
Omsorgsfullt skurna fruktbitar. äpple, annanas. Unga fingrar
som fingrar efter mer än så.

Idag hade vi redovisningar som innehöll dockteater, drama med hiphop,
och målningar på vita tavlan. Mitt konstnärliga bidrag blev denna
fagra tjej...(klicka på den för att ta en närme titt om du vill det).
Sen fick jag såklart försöka, trots min stora rädsla, att leverera
lite skådespeleri. Usch. Aja, jag måste komma över det, för på
söndag blir det större saker, då ska jag vara äventyrare i ca 30 min
inför barn. Spannend, som det heter på tyska.

Nu tänkte jag ägna mig åt svenska språkets
historia en liten stund innan jag lägger mig
i sängen och läser en go roman, Andarnas hus.
Vi hörs.
Kram. Annika.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: