så bara blir det som det blir

Igår föll snön, men idag lyser solen igen. och jag plockade nya vita
blommor till vinglaset som står i fönstret. Men säg inte det till någon..
alltså att jag tagit det enda vinglaset från köket till mitt rum som vas.


Just det, stämningsmusik till
dagens blogg får bli musiken
i mina öron på bilden.. Ack...
Det är inte bara tack vare
blommorna och musiken som jag
ser så glad ut. Innan promenaden
hade vi förberett kvällens andakt,
men så upptäckte jag tillsammans
med Mikael hur roligt det var att spela
piano och såndär trälåda (cajón).
Det var så länge sen jag spelade
tillsammans med någon annan,
prestationsångesten tar verkligen
död på mitt musicerande. Dumt.


Aja, sjukt kul att spela lite. Ikväll blir det mer. Den här veckan blir
verkligen en oannikig vecka. Drama och piano offentligt.
Inte nog med redovisningsdrama i förrgår, igår tvingades jag köra
spontandrama på en annan lektion, spela en kvinna som sitter på café
och som inte vet vem hon älskar..hennes nya man, eller hennes ex som
hon bor tillsammans med. Och idag övade vi inför söndagen som
jag redan pratat om endel.

Förresten, lite roliga saker när det gäller jobb. Sommarjobbet är
fixat sen ett par dagar tillbaka. Handikappomsorgen i Oskarshamn,
tjohulabandola!!
Som grädde på moset ringde min gamla chef från Din Sko i förrgår och
frågade om jag ville jobba lördag 29 maj, (tolvskillingen, verkar det vara)
Jag slutar här 28 maj, klart jag tackade ja!!
Inte slut där... som strössel på gräddet på moset... igår, då ringde
chefen på Din Sko i Jönköping. Kollade hur mitt schema är här på
skolan, vi får väl se om det kan bli lite extra jobb de veckor jag
har kvar här i Jönköping, inte säkert, men det var hon som hörde
av sig (jag lämnade in en ansökan i början när jag flyttat hit).
Hon sa att hon skulle höra av sig igen. Så nu håller jag tummarna!!!
Skulle vara jättekul.

hej och sånt!!!



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: