just det

Just det, igår glömde jag väl bort att kommentera 15 april, detta ångest-datum.
Jag hoppas att alla vet nu att det där om präst bara var ett aprilskämt.
Ångesten låg i att välja mellan psykologprogrammet och juristprogrammet.
I första hand tog jag psykolog i fem olika städer med Umeå sist, vilket nog
är den ända staden jag kan komma in på, om man ser till förra året,
inte säkert att jag kommer in där heller. I andra hand tog jag jurist i 3 olika städer.
Vi får se vad som händer, men nu har jag sökt.
Jag har bestämt mig men ändå inte bestämt mig. Tanken är att jag siktar in mig
på att plugga psykologi (om jag kommer in) ett år, och sedan känner efter om jag
vill fortsätta eller om jag istället ska plugga juridik. Tjohej!!

Nu till något helt annat som jag tänkte på imorse. Ungefär såhär tänkte jag...
om inte kristendomen fanns och bråkade med mig så hade folkmusik varit
min religion. Den första folkmusiken som fångade mig, en gitarr och en fiol,
var Treva. Så om du inte gillar folkmusik, vilket jag inte gjorde innan jag
hört dom så kan du leta upp dom på youtube eller myspace.
Fast jag hörde ju live, vilket är något helt annat.

Det var morgonfilisofin på andakten, då man egentligen skulle ha tänkt på
annat kan jag tro.

Vi hörs.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: