inte dags

00.45 sänglampan släcks.
Då har jag läst och läst, men inte blivit trött.
Tankar flyger i rummet som inte låter mig somna.
Om dagarna får jag höra talas om saker som hände 900 f.Kr.
På nätterna brukar jag tänka på 3000-talet e.Kr.
Ibland går jag tillbaka till 1000 e.Kr. Sällan mer.
Inatt kom jag på att det kanske inte är så konstigt att tänka på 1000 år frammåt
när man om dagarna lever sig in i händelser 2500-3000 år bakåt i tiden.

Trots den släckta lampan och nerdragna rullgardinen kändes det ljust i rummet.
Plötsligt kändes det meningslöst att låtsas att jag skulle somna. 00.57 sänglampan tänds.
Jag klev ur sängen lite för snabbt, kände mig yr. Det kändes vingligt när jag gick till
skrivbordet och hämtade datorn. Nu sitter jag i sängen. Jag svimmade inte,
som jag gjorde andra dagen på ett av extra jobben i somras haha. Så dumt. Aldrig svimmat
i hela mitt liv så gör jag det på ett av mina handikappsuppdragsjobb. "hemma-hos-jobb",
vinglar in i ett vardags/tv-rum jag bara varit i två gånger tidigare, kan inte stå emot att lägga
mig i soffan. Jag var lite för yr då för att skämmas så mycket som jag borde ha gjort. hah.
Tankarna domnade bort.
Tillbaka till nu.
Det är tydligen inte dags att somna än.
Ovanligt.
Såhär ser jag ut inatt när jag inte vet
vad jag ska göra.
Blogginlägglåt känns naturligt att ge,
fanns inte på spotify men på ett annat
ställe så här är den...om du inte gillade
den till inlägget så ta JJ-Let Go i min
spotifylistan. Eller Cocorosie - Lemonade,
men då måste du lyssna minst till refrängen, början är nog lite väl
deppig om du frågar mig. Men refrängen.. ohlalalah.

Nu ska jag ge mysteriet på greveholm en chans att söva mig och mina
tankar. Jag vet inte varför min hjärna säger mig att klockan är 12 på
dagen när den är 01.41.

Puss och hoppas du sover.
Godnatt.


Kommentarer
tintin

sött att du försökte somna på 12 min och sen gav upp:)

2010-04-25, 10:20:48
annikasiri

jag kände på mig att något var fel haha,

somnade inte förrän 3 sen, apa!

2010-04-25, 22:14:20
Anonym

varför inte då?

2010-05-06, 19:28:02

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: