första cykelturen i Jönköping


Idag hade jag premiärmed cykel i staden
Jönköping. Fick med mig Hanna och Jonathan.
Tanken var att jag skulle göra ett ärende på
banken, sedan skulle vi fika. Vi åkte ner för berget.
Hanna lånade Idas cykel. Jag fick min hitskjutsad
av mamma här om dagen.
Tjihuu..





Jonathan var nöjd,
och allt var frid och fröjd.
Men det hände något med en slang,
så sa det bara pang.







Vi kom bara ner för berget, sen stannade vi vid preem där Idas cykel behövde pumpas.
Sen cyklade Hanna två meter innan det lät som om någon sköt ett skott, PANG! åhnej.
Men vi gillar äventyr sa vi och tänkte på vårt nyskrivna drama inför nästnästa helg då vi
ska vara äventyrare.
Hur som helst vi gick upp för berget med cyklarna, åkte med bil till stan, köpte slang och
fixade ihop det innan Ida äns hann märka något.

Imorgon börjar ett annat äventyr, då ska klassen ut på road trip och titta på varandras hus.
Vi kommer ha skolans bil som det står SVF på, coolt.

Godnatt.


Kommentarer
Hannapanna

Hah, det var verkligen en spännande dag!

2010-04-28, 15:34:02

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: