Välkommen in i spelet

- Va e de om?
säger jag med oro i rösten och benen uppdragna på stolen,
kanske med för mycket inslag av dialekt för min smak.
Klockan är nu 22.37, jag sitter i köket med mammas dator,
fortfarande med benen uppdragna. För en minut sen sprang
en mus fram, såg inte var den kom ifrån, men den kom bakifrån
och sprang i världens fart till köket och under kylskåpet.
En mus??? Vad gör den i mitt hus??
Är det ett bus? okej färdig rimmat.

Pappa sitter nu på huk framför kylskåpet med en musfälla
och placerar en ostbit i den... fortsättning följer.

Det jag egentligen skulle få fram med detta inlägg var min lycka över
att jag inte är helt ute och cyklar med mina studier, för jag klarade första
inlämningsuppgiften. Jabadabadooo... I söndags när jag skrev den kände
jag mig mycket tveksam, när något päron frågade hur det gick kunde jag
bara svara: jag vet faktiskt inte. Jag hade ingen aning, Jag har aldrig gjort
en rättslig prövning förut. Efter att ha skickat in den samma kväll,
fick jag lite ångest, och började tvivla på ett av svaren (alltså halva uppgiften),
funderade på att maila läraren och be om ursäkt för att jag slösade med hennes tid,
jag såg framför mig hur hon skulle skratta när hon läste min inlämningsuppgift,
såg hur hon skakade på huvudet, visade för någon mer lärare, mer skratt..
sen maila tillbaka och be mig lägga ner typ.
Eller fråga om jag visste att det var
juridik jag skulle studera? kanske tipsa mig att börja läsa svenska eller nått...



Men.. igårkväll när jag kollade e-klassrummet hade jag fått detta meddelande.
Först kändes det som att jag vunnit på lotto, sen kändes det som att hon
skrivit till fel person. Men nu är det tisdag och jag har inte fått något mail
om förväxlade inlämningsuppgifter, oooh så skönt.
(det här med full pott låter bättre än vad det är, man kan bara få antingen eller).

Nu är det nya tag som gäller, jag ligger ju lite efter hah..
Jag ska börja med att sova tror jag.
Godnatt.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: