På obestämd tid

Mina handlingar blev till beslut jag inte ville ta.
Så nära, men så fel.
Mina armar, mina händer tog beslutet.
Inte förrän dagen efter insåg jag vad som fastställts.
Jag sårade ingen annan än mig själv hoppas jag.
Sanningen blev tydligare, och jag kan inte längre leva kvar i hoppet.
Jag kan inte drömma, för jag gick vilse. Jag gjorde fel.

Dumma händer. Dumma vägar.
Dumma drömmar om det som inte finns.
Jag vet att det inte finns. Det finns bara ett vackert skal.
En vacker staty. Jag sväljer mer än jag kan.

Godnatt punkt




Kommentarer
amanda.

Hej Annika. Du skriver fint. Kul att träffa dej i lördags, fast det bara var en liten liten stund. Nu är jag back in Sthlm! Kram till dej.

2009-09-21, 18:47:48
URL: http://livetsoutgrundligavagar.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: