Förut fanns inte paprika.

Jag höll på att sätta i halsen igår när jag satt vid matbordet.
Det händer väldigt sällan att vi som bor här hemma är samlade runt bordet.
Igår satt jag med mamma och pappa och åt varma mackor innan jag skulle
ut på äventyr i natten. Pappa berättade lite om sin studenttid i Göteborg.
Fikan efter ungdomskören som han var ledare för innehöll något mycket speciellt.
På ostmackan låg en bit paprika.
Jaha? tänkte jag. Hade han inte lärt sig äta grönsaker när han var runt 22?
Men grejen var den att paprika inte fanns i Sverige innan. Så sjukt. hah..
Mamma kom då att tänka på när mormor berättat om när hon åt apelsin för första gången.
Det är galet. Paprika? det är som att man tänker att det växer på baksidan ungefär.
Om x antal år sitter kanske en liten plutt (han ska heta Bertil) och sätter i halsen,
för att hans mamma säger att hon minns när datorn kom, och hur sparsam man var.
Att sitta vid internet var dyrbar tid. Max 20-30 minuter på en kväll i början.

Jag har fått höra att jag är lik någon på det där programmet Idol.
I år har jag dock inte sett ett enda avsnitt. Vet inte riktigt vad jag gjort istället.
Men jag kan inte tänka mig att det är särskilt positivt att vara lik henne,
hon gjorde tydligen bort sig när det var dags för trio, och hon är bara 16 år!! hah...
Tråkigt att vara lik folk man inte vill vara lik, nån har pratat om Amy Winehouse,
någon om Babe i Dirty Dancing, det är ju inga hetingar direkt.

okej, en såndär det-ser-ju-nästan-ut-som-att-jag-vet-vad-jag-håller-på-med-bild igen.
(Fotograf, Joel Johansson)

Innan jag avslutar och börjar ängna mig åt andra
saker så tänkte jag komma med lite musiktips.
ERIK HASSLE, vilken kille. Disko, tryck, kanske låter
som helt vanligt radioskräp, men det är häftigt.
Lyssna på hela albumet vett ja! Orkar du inte det så
kan du börja med att lyssna på "Bump in the road"
och "Dont bring flowers after Im dead" (Spotify).




Jag hoppas lite på ett mail.
Från rätt person. Tjiipp. :)




Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: