Lär mig något nytt

Jag vet inte vad det är med mig. Har jag haft den inledningen förut?! förmodligen.
Men tydligen händer det rätt ofta heh. Det jag menar idag är något som slog mig
för ett par dagar sen..Jag har blivit tokig i att lära mig saker. Det kvittar vad det är.
Så länge jag lär mig något nytt känns det meningsfullt. Det kan vara allt från vad
adekvat kausalitet eller pacta sunt servanda (sånt får man lära sig när man pluggar
juridik) till att göra "ballongkorvar" på jobbet. Ni vet så det ser sådär festligt ut,
om ni inte vet kan ni kika in på jobbet när ni går på flanaden. Fast det syns ju att
det var första försöket för det är inte direkt några raka linjer, men..
- Man blir glad av dom.
och det är ju bra. Aja, det jag skulle säga var att jag älskar att lära mig saker,
synd att man inte kände såhär när man gick i skolan. Då tyckte jag om att skriva
bra resultat på proven, men så glömde jag allt när jag klev utanför klassrummet
efter provet. Jag känner mig som ett litet barn ibland, som upptäcker massa saker.
Som vill ställa frågor, som vill göra, pröva, veta.. vad är det där? hur gör man det där?

Jag vill lära mig allt. Har varit med mamma ute i trädgården ett par kvällar på senaste tiden.
Jag skulle gärna bo på biblioteket ett par dagar. Det finns massa böcker jag skulle vilja läsa.
Någon får gärna lara mig att sy ordentligt, sen skulle jag vilja vara lite händig också,
att kunna snickra vore inte fel. När det kommer till musiken skulle jag gärna bli ett par kilo
bättre på piano och sång. sen vill jag kunna Protools som rinnande vatten.

/barnet.




Kommentarer
tilda

jag har kommit på samma sak.. och så har jag kommit på att jag är SUPERdålig på geografi.likaså mamma så vi bestämde oss för att köpa ett spel idag: När och Fjärran!

2009-10-31, 01:07:03
URL: http://meravtilda.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: