Blöta ögon och första julbaket

Alltså jag vet inte vad det är med mig, jag har blivit så blödig.
Idag kunde jag äntligen gå på gudstjänst, det var så länge sen på grund
av att jag prioriterat jobb och studier.
Jag och mamma följde med pappa till Ryssby. För mig räcker det med psalm 791
och mina ögon blir tårfyllda. Inte så det börjar rinna, jag hinner avstyra det.
Jag vet inte varför, jag bara tycker det är så vackert, och så blir jag ledsen för
att alla kanske inte förstår psalmen, kanske inte fått höra orden förut.

Lördag v.42 det var då allt skulle hända hah..
Vi skulle börja spela in lite Syster och Bror-låtar, men Johannes fick jobbtid så det gick inte,
då kunde jag istället ha åkt på inflyttningsfest i Linköping, men det blev inte, då hade jag
istället kunnat åka till Katrineholm och se Erik Hassle, men det blev inte av, så då hade jag
ju för sketan kunnat åka och hälsa på min syster i helgen, skit också. Annars kunde jag ha
åkt till Kalmar med fotbollslaget på avslutnungsparty.
Aja, min lördag v 42 blev ju inte så pjåkig ändå, faktiskt väldigt bra.


Jag och tilda bestämde oss
efter en joggingtur för att
köra igång med första
julbaket. hm.. jo det är ett tag
kvar, men tydligen kan man
frysa i 3-6 månader så.. hah
Vi slog på stort.. lussebullar,
kola, kokostoscakaka och
knäckebröd (något som jag
kunde äta var vi ju tvungna att
baka med) :)



Psalm 791.
Du vet väl om att du är värdefull,
att du är viktigt här och nu,
att du är älskad för din egen skull,
för ingen annan är som du.



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: