Simply the bajs

oj, näe det ända som får vara kvar från mitt utkast till blogginlägg från
i fredagsnatt är rubriken tror jag. Bloggläsmusiktips: Anna Terinheim-
What have I done (finns länk till höger, spotifylista).

I fredags var det alltså kulturnatt, esteterna knäckte. Jag bara log.
Så bra ni var, alla. Olika personligheter på scenen som förmedlar massa
känsla. Vissa var lite väl bra, sådär så man själv vill sluta med musik
hah..usch. Men i lördags kom väl lite pepp tillbaka när jag satt i
vardagsrummet vid flygeln, och Anders ställt upp sina eltrummor...
när dessutom den nya låten fungerade med trummor så hade jag
svårt att hålla tillbaka leendet.

Jag var på kulturnatten tillsammans med Emma. Fast innan hon kom
hann jag se slutet av första es-konserten. (Vi gick på andra sen) Jag kom
in när det var tre låtar kvar, och stod i trappan. Av en anledning började
tårarna rinna, men jag blev inte knäsvag och mitt hjärta började inte
dunka fortare. Det bara kom några tårar, lugnt och stilla.
Det var då tog upp min mobil och skrev på anteckningar
"Simply the bajs." och tänkte att det kunde bli nästa bloggrubrik.

Jag trodde inte jag var så ytlig, men jag tror jag grät för att du är
så snygg haha. (och inte min). Så jag log lite inombords och kände
mig som 13 igen. Naaiijs, typ.


Efter att Emma och jag sett andra konserten gick vi på Ekumenisk
lovsångsgudstjänst. Så braa. Sen skulle jag, Emma och Pat gå till Orchidea
och dricka te. Jag hoppades på att dom skulle ha polkagriste, för det var en
prälle som nämnde att det fanns nämligen, inte att det skulle finnas just där
kanske, men jag hoppades. Iallfall, dom stängde precis när vi kom, så vi gick
upp mot centrum igen, och råkade se att cafét på flanaden var öppet, så då
fick jag en kopp te, fast inte med polkagrissmak. Minns inte vad det var,
något väldigt rött iallfall, för när jag spillde så blev servetten illröd.

Nu ska jag läsa lite och sen sova. Tog en paus eftersom det är lätt att tappa
fokus,
försök själv:
"KamR, som erinerade både om RÅ 2002 ref. 61 (en förvaltningsdomstols l
agakraftvunna avgörande i ett socialförsäkringsmål ansågs vinna sådan negativ
rättskraft att en förnyad ansökan i samma sak skulle avvisas) och om AFL20:10a §
(skyldighet för försökringskassan att rätta vissa kvalificerade felaktiga beslut), men
menade att ingetdera kunde utgöra hinder för att saken efter ny ansökan skulle
kunna tas upp på nytt av kassan. Så lunda saknades skäl för att "göra avsteg
från den för förvaltningsförfarandet i övrigt gällande huvudregeln att ett tidigare
avslagsbeslut inte utgör hinder för ny prövning av saken".


eller är jag bara trött? vet inte.
Godnatt och kram på er.
Annika, ibland 13. Det du.