Oh! ah! ih!

Så typiskt svt att göra en bra version av något som finns på någon
kommersiell kanal och som i det fallet känns ganska oseriöst.
Ett fall för Louise. Barn som berättar om problem som finns hemma,
relationer, föräldrar som får träffa en psykoterapeut, som inte säger
saker som skapar "bättre tv". Som inte lovar mirakel, som lyssnar
och respekterar. hjärta på SVT. Jag blir lite putt på mig själv för att
jag inte såg första avsnittet, och nu finns det inte kvar på svtplay.
Men aja, har ju iallafall kollat på resten av de som finns där nu.


fotograf, kaka. prova-jeans-person, anka.

kommit hit ända i läsningen? för en go fortsättning och ännu mer
komma-in-i-min-feeling från en fredagsförmiddag, kolla spotifylänken
till höger och dra på Timo-låten. Gört.
Såhär var det...

(Fredag) Jag vet inte vad du tror om mig? Men jag bråkar mycket
med min pappa. Jag höjer ofta rösten, jag blir lätt irriterad på honom,
alldeles för lätt till och med. I fredagsmorse hände det igen, och tillslut
var det dags att sticka till jobbet, skönt att cykla. Fast irritationen m.m
satt kvar, trösten kom precis när jag klev av cykeln utanför jobbet..
radion på mobilen började spela en alldeles underbar låt,
Timo Räisänen - I Got You Babe och jag log igen. Låste cykeln, och kände
hur ett lugn spred sig i kroppen. Dom på jobbet frågade sådär vanligt
- Hur är läget? inte mycket annat än bra förväntas. Jag sa bra,  men la till
något om sur, och hemma-bråk. Då blev dom mycket förvånade.
Det var därför jag nu kände mig tvungen att tala om hur det ligger till..
(Lördag) Appropå lugn, kände jag mig aplugn för ett par minuter sen då
jag sjönk ner på köksgolvet/hallen min kropp kändes plötsligt otroligt tung,
minst 200 kg, jag är trött, fast glad, för vi vann innebandymatchen mot SSG
som ligger tvåa och hade gått om oss om vi inte vunnit, men vi står kvar
som serieledare, mumsigt. Pappa kom och la sig skavfötters på mattan
med motiveringen att det såg så skönt ut, medan mamma kollade mailen
på datorn som stod och står på köksbordet, där jag nu sitter.

Kvällen är öppen. Kan bli jobb. Kan bli inspelning. Kan bli monas. Kan bli
mycket. Kan bli en promenad. Kan blifva snurr, studs, hoppetihopp,
klappetiklopp. Yä.

Godnatt från Annikapannikapannkakssmet