Minitåg

Störtskönt, störtnajs. Vi tog oss igenom en galen vecka.
Trots massa konstigheter lyckades vi vinna utan vår tränare.
Jag ler innuti och uti med.
Nu sitter jag i Kalmar och ska snart få varma mackor av plätt.
imorgon ska jag träffa min syster, äntligen planerat in en helg i Malmö.
Och jag ser fram emot att åka tåg imorgon. För dagens moment var lätt på 
minitåget efter matchen ikväll. Jag var trött eftersom jag spelat match och
fick springa från sporthallen till stationen med massa packning, att slå sig
ner i sätet, känna och höra tåget mot spåret, Coldplay, halvt blunda,
halvt titta ut, halvt titta på kvinnan som lekte någon slags hypnoslek, hela resan.
hon höll ett halsband framför sig och det svängde, stannade, svängde, hon tittade
på det hela tiden, funderade på om det var någotslags inte-må-illa-försök.
Funderade på att fråga, fast det var lite för gutt med Coldplay hehe.

Godnatt.
Jag finns på mobilen.

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: