Minidikt av 50+are

Annika blev slö, och hon längtar efter snö.

nog för att jag har visat intresse för att rimma här på bloggen.
men denna minidikt är faktiskt inte skriven av mig utan av min pappa.
hans entusiasm innan han sa meningen var fin.
Vi satt och åt pasta och en skinksås som han gjort, som han var mycket
nöjd över, jag sa att den var god, sen sa jag att jag blev seeg, och helst
ville stanna hemma istället för att sälja skor, men nu när jag skulle iväg
så ville jag att det skulle börja snöa, inte just för snöns skull, men det är
sant, snöar det, är det fler som vill ha och behöver skor. Pappa tolkade
snabbt att maten måste varit väldigt god eftersom den gjort mig seg.
iallafall precis innan jag skulle gå ut och cykla iväg utbrast pappa,
- Ohh.. Annika blev slö, och hon längtar efter snö.
- vad sa du?
- Annika blev slö, och hon längtar efter snö.
- haha.
för första gången lyckades jag se det utifrån, annars hade jag bara
ryckt på axlarna och stängt dörren typ. men så såg jag det fina i
det istället. Det blev en lunchdikt, en minidikt, som så många gånger
förut, men denna dagen hörde jag vad pappa sa.

Grisen har kommit till bandylaget. Så håll tummarna.
Styrkesträningspass med jimmy Jansson, Nordman m.fl, spotifylänken heh

Godnatt.




Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: