Cykla i Malmö



Min lördag från 04.00.
Jag sov 4 timmar.
Jag åkte tåg 3 timmar.
Jag promenerade 2 timmar.
Jag förstår inte hur det kunde
ta två timmar att gå från
centralstationen i Malmö
till Emmaus där min syster
jobbade. Så många kilometer
var det inte, visst jag hade lite
packning och visst jag har varit
helt såld på Coldplay denhär helgen
och hade just under vandringen inte
särskilt bråttom eftersom jag hade go musik, och så hade jag ont i en uppsvullen "ring"-tå, heter det så? och jag gick lite fel.

Att se min syster var riktigt härligt. Heeeej vackra syster tänkte jag. Kön vid kassan var lång så det fick bli ett kort hej, sen drev jag runt lite på Emmaus tills dom skulle stänga. Jag hittade Ligretto tjohoo!! När dom stängde var det två killar som hade köpt alldeles för mycket för att bära hem så jag hjälpte dom, tog en högtalare under armen och la upp en annan på axeln, summa: go träningsvärk dagen efter. en ny stad och minisemester får en att känna sig friare och frihetskänslan gör en hjälpsammare.

Bild 1 är från tvåtimmars-vandringen. Bild 2 är från en betydligt kortare vandring på ca 10
minuter från en gudstjänst, passade på att kolla in en kyrka när kaka hjälpte en kompis att
flytta. Helgen har gått så sjukt fort, alldeles för fort. Jag och Kaka har cyklat runt lite i Malmö,
det har kännts som att jag bott där, vi har lagat mat, kollat på film, sjungit lite, pratat.

Tidsfördriv, fiffilurigt, tror
ingen Malmöbo upptäckte
att jag fotograferade mig
själv.

Godnatt.
Godnatt.
Godnatt.
Godnatt.
Godnatt.















Godnatt. Kram.



Kommentarer
Anonym

varför sågs vi inte.

2009-11-17, 00:13:25

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: