annikabert

Igår kväll råkade jag börja lyssna på Tina Turner, skulle bara leta upp
Simply the Best, (vill du få feelingen innan du fortsätter läsa så klicka
på spotifylänken till höger) men så blev det albumet Simply the best
och så stod jag där framför spegeln och dansade...
och kände mig som en kvinnlig version av Bert. Med tandborsten i
munnen, och en ful knallblå reklamt-shirt som det står "svenska
brassbandfestivalen 20 år" på och på baksidan "We are the future",
ett par korta sommarshorts (motsvarar Berts kallingar) och strumpor
(fast ett minus var att mina strumpor inte hasat ner sådär snyggt),
och en morgonfrill, väl bevarad från morgonen typ 12 timmar tidigare.
När jag tillslut gick och la mig var jag ganska pigg. För pigg. Så sida A
på kassetbandet med en sövande saga (just nu: Pippi Långstrump)
hann ta slut. (nu kommer nog dagens tips) Istället för att vända till
b-sidan som jag brukar så kom jag på en ny grej istället för att räkna
får (har aldrig fungerat för mig). Jag började tänka ut omaka par, bara
para ihop alla möjliga, vänner, politiker, artister, det viktigaste var bara
att para ihop folk som var mest otippade, eller mest olika varandra...
det var både underhållande och fick en samtidigt att bli lite tröttare.


Bäst idag var helt klart cellgruppen. Fint. Roligt. Jag trivs. och kommer
sakna den. Ni är så roliga. Och tanten på jobbet som klappade mig
ordentligt på kinden och kallade mig lilla hjärtat för att jag lyckats
förstå vilka tofflor hon sökte efter, och hittat dom inne på lagret.

/Annikabert